23.4.2007

ISÄ

Minulla on maailma paras isä. Isä on kylän päälikkö ja opettaja. Isä tietää kaikesta kaiken. Äiti on myös kiva, mutta isä on paras.
Isä, äiti, minä ja pikkuveli ollaan kaikki valkoisia. Kaikki muut tässä kylässä on mustia, mutta isä sanoo, että ei se mitään haittaa. Kaikki pitävät isästä. Isä on joskus tuonut Euroopasta tänne lääkkeitä. Sen jälkeen tässä kylässä ei ole sairastettu. Se on isän ansiota.
Isä opettaa kaikkia kylän lapsia, mutta minulle hän pitää paljon yksityistunteja. Isä sanoo, että minulle on varattu tehtävä. Suuri tehtävä. Se liittyy jotenkin Eurooppaan. Euroopassa ei kuulemma ole ollenkaan miehiä. Kamalaa.
Tai on siellä, mutta niillä ei ole kunnollisia pippeleitä.
Isä kutsuu minua pikkumieheksi. Minusta se on mukavaa. Isä on luvannut, että jonain päivänä minusta kasvaa yhtä iso ja vahva kuin isästä.
Isä rakastaa äitiä, ne pussailee paljon. Äidin maha on taas kasvanut. Minä tiedän, että me saadaan uusi pikkuveli. Isä on sanonut, että hän voi saada vain poikia ja että sen takia häntä ei osattu arvostaa Euroopassa.
Isä katsoo minua ovelta, minä näyttelen nukkuvani. Isä tulee luokseni ja suutelee minua otsalle. Hän silittää minun otsaani. Isällä on karheat kädet... ihanat karheat kädet... ne kutittavat kivasti, kun isä ottaa minut syliinsä ....
... isän syli on maailman paras paikka..

Uni yllättää pienen pojan.

Ei kommentteja: