23.4.2007

MIES HERÄÄ

Ensimmäinen asia, minkä tunsin oli kylmyys. Ensimmäinen asia, minkä muistin oli, että olen bodauksen kolminkertainen Euroopan mestari ja muutenkin kova jätkä.
Mitä minulle on tapahtunut? Minun on kylmä ja täällä on pilkkopimeää. Missä minä olen? Viimeinen asia, minkä muistan on, että minä olin ollut juhlimassa kolmatta Euroopan mestaruuttani jossain laittomassa ilotalossa. Viimeinen asia minkä muistan on helvetin hyvä suihinotto.
Tämä on naurettavaa, minä olen kolminkertainen Euroopan mestari bodauksessa, mutta nyt en pysty, useista yrityksistäni huolimatta, liikuttamaan edes pikkusormeani. En edes pysty tuntemaan hengitystäni.
Yllättäen tunnen, että useat käsiparit tarttuvat minuun ja että minua kannettaan johonkin. Minä kuulen kantajien keskustelevan keskenään. En kuitenkaan kykene äänistä päättelemään, olivatko kantajat miehiä vai naisia.
- Tämä onkin iso.
- Suurin mitä olen ikinä nähnyt.
- Oletko varma, että hän sai tarpeeksi virus vasta-aineita?
- Kyllä, hän on terve nyt.
Virus? Tapahtumat selvisivät mielessäni, nyt ymmärsin mitä minulle oli tapahtunut. GRTY - virus, tuo pelätty sukupuolitauti. Minulla oli GRTY eli vosutauti. Tuo pelätty sairaus, joka oli naisilla oireeton, mutta aiheutti miehelle kuoleman muutamassa tunnissa. Siihen ei tunnettu mitään lääkettä. Rikkaat Eurooppalaiset olivatkin perustaneet Syväjäädytys Oy;n tuon sairauden varalle. Tartunnan saaneet jäädytettiin odottamaan hoidon keksimistä. Se maksoi vain muutaman miljoonan ja Euroopassa oli miljoonia ihmisiä, jotka olivat rikastuneet Amerikan sisällissodan ansiosta. Heillä oli varaa turvata tulevaisuutensa. Minulla oli siis ollut vosutauti, mutta siihen oli siis nyt keksitty lääke. Nyt minua oltiin herättämässä ja olin jälleen terve. Rahalla saa mitä vaan, vaikka ikuisen elämän. Äänet keskustelevat vilkkaasti ja minä kuuntelen, kun en muuta voi:
- Katsoitko telestä matriarkan puheen Euroopan viimeisen miehen hautajaisista ?
- Kyllä, kaunis puhe.
Mitä helvettiä ? Viimeisen miehen hautajaiset, kaikki miehet olivat siis kuolleet. Surullista, mutta kun minä heräisin niin minulle koittaisi kissan päivät. Minä ja miljoonat naiset, tästä tulisi hauskaa.
Äänet jatkavat keskustelua laskien minut samalla jollekin alustalle.
- No niin, valmistetaan hänet sydämen-siirtoon.
Mihin helvetin sydämensiirtoon? Ei minulla ole sydänvikaa, minä ajattelin. Äänet jatkoivat keskusteluaan:
- Oletko muuten ikinä ajatellut, mistä me saisimme kaikki nämä siirrännäiselimet, jos nämä syväjäädytykset olisivat onnistuneet.
- En.

Ei kommentteja: